16 October, 2010

Jos nekoliko Korisnih programa...

Primetio sam da su mi posete na blogu skocile posle posta o korisnim programima...To moze da znaci samo jedno, a to je da ljude koji citaju definitivno zanima kako sebi mogu da olaksaju zivot i koriscenje racunara...Pa cu i ovom prilikom nabrojati nekoliko programa koje volim da koristim jer su jednostavni i rade ono za sta su namenjeni...

Krenucemo sa programima za pregledanje video zapisa...

Ranije, dok iskustvom nisam poucen sam koristio sve i svasta, ali se situacija posle nekog vremena iskristalisala i sada koristim samo dva programa za pregledanje video sadrzaja...

Koristim windows 7 pa sam bio u prilici da isprobam windows media player koji dolazi standardno uz njega... Iako sumnjicav na pocetku, jer mi se na xp-u ni malo nije dopadao, vrlo brzo sam se razuverio i prihvatio da je windows media player na windows 7 veoma dobar program za pregledanje video sadrzaja..

No i on ima neke mane, pa sam kao dopunu nastavio da koristim jedan od programa koji sam koristio i ranije a to je VLC player .Program je besplatan, veoma jednostavan za upotrebu, snalazi se sa prevodima i cita formate i za koje sam cuo i neke za koje nisam nikad cuo.

Ni on nije savrsen, naravno.. Njegov je problem sto ako zelite prevod uz film, morate mu rucno reci gde se prevod nalazi i to mu je jedina mana koju sam ja uspeo da pronadjem... Sam VLC vam ostavlja mogucnost izbora velicine prevoda, boje prevoda i da li ce prevod biti transparentan ili ce imati crnu pozadinu i jos mnogo, mnogo drugih opcija. Neke od njih su streamovanje na net, konverzija formata itd.

Drugi program koji bih vam preporucio je browser...

Kada sam poceo nekako ozbiljnije da se bavim racunarima voleo sam Operu, i koristio sam samo nju i to tamo negde do verzije 7 ili 7.5... Prestao sam da je volim kad su poceli da trpaju u nju i potrebno i nepotrebno... da opterecuju i mene i moj racunar raznoraznim (ne)potrebnim stvarima...

Tada sam presao na Mozila Firefox i koristio sam ga sve do pre dva meseca ili tako nesto, do skora da ne preciziram jer nisam nigde zapisao datum. Na moju preveliku zalost, Mozila je ubila Firefox isto kao sto je ubijena i Opera....Poceli su da fantaziraju i pretrpavaju firefox glupostima, svaki drugi dan neki update, firefox je poceo da crashuje, pada, da se  "gubi" da se restartuje itd... Jako sam se razocarao i resio sam da pokusam iz pocetka sa novim programom..

Google Chrome... je moj novi browser i u ovoj fazi me veoma podseca na firefox kad je bio mali i odlican... kad je radio ono sto mu se kaze i onako kako mu se kaze, bez fantaziranja... Posle mesec ili vise dana rada na tom browseru nije se desio ni jedan crash, ni jedan zaglup, ni jedan restart... RADI!!!

Ali, uvek ima jedno ali... ccc... ima jedna mana ali nije toliko do Chrome-a koliko do mojih navika. Navikao sam u Firefoxu da gasim TAB kako bih dobio nov prazan address bar i ukucao novu adresu umesto da brisem staru adresu i da onda kuckam novu.. E pa kod Chrome-a to znaci da zelite da ugasite ceo program pa me malo izludjivalo na pocetku, ali sam se navikao...

Sledeci program koji mi je uvek instaliran na racunaru je Riva Tuner .Vrlo koristan program ako ste u situaciji kao ja...

Naime, zbog besparice uvek sam imao neke osrednje ili srednje zalosne graficke kartice a dovoljno hrabrosti (citaj ludosti) da se igram sa njima, pa sam koristio Riva Tuner kako bi overclock-ovao procesor ili memoriju na tim grafickim karticama.. Rezultati su bili odmah vidljivi... A onda sam skupio dovoljno para da kupim bolju graficku karticu koja i dan danas gura sve nove igre u full-u ali ta graficka kartica ima jednu manu (eh sreca, sreca... radost) negde pri konstruisanju inzenjeri su zaboravili da joj kazu da kad pocne da se pregreva, TREBA ubrzati ventilator i pojacati hladjenje...Eee moja graficka kartica to ne zna da uradi i onda pocne da se zaglupljuje jer je fabricki namestena da radi samo sa 25% snage SVO VREME... i tu na scenu stupa Riva Tuner...

Riva Tuner vam dozvoljava da se osim igranja sa brzinom procesora i memorije vase graficke kartice, poigrate i sa brzinama ventilatora i da snimite odredjene sablone ponasanja... Pa tako imam snimljeno 30% snage i 100% snage ventilatora, to mi je kad pozelim da se igram i posle kad prestanem da se igram.. jer ipak, kada je ventilator na 100% snage odnosno brzine, on pravi odredjenu buku i kada vam ne treba onda skace po zivcima sa istom tom bukom...

NAPOMENA: Riva Tuner NIJE program za totalne pocetnike.. Veoma lako se moze pogresiti i napraviti steta... Ako niste sigurni u to sta radite bolje se ne igrajte...

Do sledeceg pisanja..

Pozdrav

No comments: